Minggu, 03 Oktober 2010

Aku Lelaki

aku lelaki yang disalib nasib di padang gersang
dipaku tubuh waktu yang memaku harapan
ditelanjangi mimpi dan di bakar panas matahari
yang beku ketika malam menghampiri
menasbihkan kesendirian sebagai kekasih

aku lelaki yang membelah perasaan
samudera kesendirian tanpa batas
sebagai jalan untuk pelarian
dan waktu menjadi kawan perjalanan
diantara gelombang dan arus
kularungkan airmata di sungai yang mengalir ke samudera tanpa batas

aku lelaki yang menaiki perahu
berlayar mengarungi setiap kelelahan jiwa
di antara badai dan ombak kehidupan
engkaulah kekasih yang mejadi arah
yang merupa bintang-bintang di gelap malam
yang merupa mimpi tak pernah nyata

aku lelaki yang memujamu dengan nyanyian
menyusun kitab airmata
dari luka yang nganga
dari setiap tetesan darahnya adalah tinta
maka tertulis kisahmu, kekasih
kisah abadi tentang ratapan-ratapan jiwa

1 komentar:

bina badan mengatakan...

Dapatkan panduan untuk bina otot badan agar anda lebih tuff, macho.... jangan segan....panduan ini mudah diikuti asalkan anda betul2 berminat.

Posting Komentar